Design logo Mozilla Firefox – Istorie, semnificație și evoluție


Evoluția logo-ului Firefox este un semn al unui brand în evoluție. Mozilla Firefox a fost unul dintre cele mai populare browsere ale anilor 2000. Era rapid, eficient, nou și putea deschide mai multe file, lucru pe care nu multe browsere puteau să-l facă în acel moment. A fost o pauză grozavă de la Internet Explorer, un browser pe care nu înțelegem de ce îl urâm atât de mult. Mozilla Firefox a fost mai mult decât un browser. Era o marcă.

Un logo bun este o modalitate excelentă de a vă reprezenta marca. În calitate de designeri, acesta este ceva de care trebuie să ne amintim mereu. Pentru a crea un logo care să reprezinte cine și ce sunt, trebuie mai întâi să înțelegem viziunile companiei. Este o sarcină dificilă să creezi un logo ca designer.

Istoricul logo-ului

Identitatea vizuală a iconicului browser a fost construită în jurul flăcării și al puterii sale. A început cu o imagine a unei păsări Phoenix în 2002 . Această creatură mitologică a fost înviată din cenușă și transformată în emblematica Vulpe portocalie. Mozilla Firebird a fost numele original pentru browser, dar a fost schimbat în Phoenix în 2003. Numele actual Firefox a fost adoptat în 2004.

Logo Evolution


2002 – 2004


Logo-ul original a fost creat de Phoenix. Înfățișa o pasăre roșie stilizată, cu aripile întinse în lateral. Era curbat cu petale roșii delicate deasupra, semănând cu o flacără. Capul păsării era întors spre stânga și părea strălucitor și prietenos.

2004 – 2005


Noul logo a fost creat după ce browserul a fost redenumit Firefox în 2004. Globul albastru a fost realizat în nuanțe degrade și prezenta o vulpe portocalie stilizată, curbată de-a lungul fundului său, ghemuind globul. Coada lungă și pufoasă a vulpii era desenată în forme ascuțite pentru a semăna cu o flacără.

2005 – 2009


În 2005, culorile și contururile globului, precum și ale vulpei au fost îmbunătățite. Utilizarea tonurilor de contrast de portocaliu și albastru a făcut podul mai luminos și mai clar.

2009 – 2013


În 2009, globul a primit degrade mai ușoare. Acest lucru a făcut emblema mai tridimensională și mai lucioasă. De asemenea, arăta modern și la modă. Deși stilul general și compoziția globului nu s-au schimbat, coada unei vulpi a fost redesenată, astfel încât arăta mai degrabă ca o flacără.

2013 – 2017


Emblema Firefox va fi redesenată în 2013 și simplificată. Insigna este acum mai simplă și mai plată fără luciu. Elementele globului au fost reduse la culoare și la fel s-a întâmplat și cu vulpea. Toate accentele au fost mutate în coadă.

2017 – 2019


Reproiectarea din 2017 a adus un stil mai neted emblematicului Fox. A fost executat în linii largi, netede, fără părți triunghiulare și toate elementele triunghiulare ascuțite au fost îndepărtate. Culoarea globului a fost luminoasă, dar contururile continentelor nu mai erau vizibile. Fundalul este acum simplu și gradient.

2019 – Astăzi

Globul se va micșora în dimensiune și va fi înlocuit cu violet deschis în 2019. Profilul vulpii mărite îl arată în profil. Își strânge globul cu brațele. Coada creaturii are o formă elegantă și netedă, liniile sale fiind lungi și netede.

Logo vechi

Steven Garrity a fost persoana care a ajuns în fruntea echipei de identitate vizuală a companiei. Cu puțin timp înainte și-a publicat critica la adresa simbolului Firefox, în care a explicat fiecare aspect care nu-i plăcea.


O nouă versiune a software-ului și o nouă identitate vizuală au fost lansate la începutul anului 2004. Silverorange, un grup a creat icoana. Jon Hicks , un designer englez și autor al site-ului web Camino, a creat versiunea finală. Și-a desenat icoana din schițele predecesorilor săi.

Istoria siglei Mozilla Firefox a fost actualizată cu multe versiuni noi de-a lungul anilor. Au existat mai multe actualizări ale siglei. De multe ori, motivul modificării s-a datorat unor defecte care au fost descoperite atunci când logo-ul a fost mărit.

Sensul siglei Mozilla Firefox


Deși pictograma înfățișează o vulpe, de fapt cuvântul „firefox”, se referă la panda roșu. Atunci de ce nu apare un panda roșu pe logo, Hicks a explicat că foarte puțini oameni înțeleg că „firefox” este un panda.

Alți oameni spun că logo-ul se bazează pe flacără, puterea sa și imaginea unei păsări Phoenix care reînvie .

Emblema 2017

Noul logo al Mozilla pare a fi mai simplu decât versiunile anterioare. Partea albastră a logo-ului este acum aproape plată, spre deosebire de versiunile anterioare. Cu toate acestea, există încă un gradient subtil .

Font

Fontul utilizat în versiunile anterioare ale logo - ul pentru cuvintele „Mozilla“, și „Firefox“, este numit FF Meta Roman Bold . Erik Spiekermann a conceput fontul.

Culoare


Combinația de portocaliu și albastru este atât optimistă, cât și izbitoare . Portocaliul este culoarea bradului vulpei, iar albastrul adaugă un contrast plăcut .

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

BlueOS: Un sistem de operare care folosește Rust și acceptă Linux

Tocmai a fost lansat /e/OS 1.17, aducând un val de îmbunătățiri, de la măsuri de confidențialitate îmbunătățite la o interfață de utilizator reproiectată.

Google propune utilizatorilor computerelor mai vechi cu Windows 10 să migreze la ChromeOS Flex — 600 de dispozitive certificate