Dacă doriți să dați viață unui computer lent sau îmbătrânit, Linux Lite 7.0 este o distribuție eficientă, cu performanțe solide.

 

Principalele concluzii ale ZDNET

  • Linux Lite 7.0 este disponibil pentru descărcare și instalare gratuit de pe site-ul oficial.
  • Această distribuție Linux vine cu tot ce aveți nevoie și funcționează ca un campion absolut.

Prietena mea a vrut recent să readucă la viață un laptop vechi. MacBook-ul ei vechi Intel nu mai era susținut de Apple și, în loc să lase mașina să ajungă într-o groapă de gunoi undeva, ea a decis să instaleze Linux, un sistem de operare pe care nu îl mai utilizase niciodată.

Și-a început căutarea cu Linux Mint , care este întotdeauna un loc bun pentru a începe. Din păcate, instalarea a eșuat pentru ea (mai ales din cauza naturii extrem de lente a mașinii).

Având în vedere hardware-ul ei, a fost o singură sugestie logică de făcut --  Linux Lite . Această instalare a mers bine pentru ea, cu excepția faptului că aspectul tastaturii a fost selectat automat incorect. Din fericire, a fost o soluție ușoară.

După această experiență, mi-am dat seama că nu am mai revizuit Linux Lite de ceva vreme și era timpul să rectific asta. Așadar, am descărcat ISO, am creat o mașină virtuală și, în mai puțin de cinci minute, m-am conectat la desktop.

De fiecare dată când examinez o distribuție Linux de genul acesta, știu în ce mă bag. Își fac treaba și nu mult mai mult.  

De aceea, Linux Lite mi-a părut unic printre „gen”. Nu, nu oferă o multitudine de efecte sau înfrumusețari. Este o versiune foarte simplă (deși personalizată) a desktop-ului Xfce, ceea ce înseamnă că o puteți personaliza întotdeauna în continuare pentru a vă satisface nevoile. Mi-a luat toate două minute să configurez desktopul după cum prefer eu interfața (cu un panou asemănător unui dock, fără pictograme pe desktop și o temă mai ușoară).

Un desktop Linux Lite personalizat.

Nimic nu dă un desktop mai multă bucurie decât un pisoi.

Aș putea chiar să configurez Meniul Whisker (meniul desktop) pentru a se potrivi mai bine cu preferințele mele.

Un meniu transparent Linux Lite Whisker.

Puțină transparență merge mult.

Ca de obicei, cu o distribuție Linux ușoară, Linux Lite a funcționat la fel de bine ca orice sistem de operare desktop pe care l-am încercat vreodată. A fost rapid. I-am dat mașinii virtuale, am folosit 3 GB de RAM și două nuclee CPU, iar această distribuție a funcționat ca și cum ar avea o putere de patru ori mai mare. Oricine are o mașină care nu are resursele necesare pentru a alimenta cea mai recentă versiune de Windows s-ar descurca foarte bine cu această distribuție, mai ales dacă viteza este treaba ta.

Ieșit din cutie, Linux Lite este livrat cu Chrome, LibreOffice (inclusiv Base, pentru a crea baze de date), GIMP, Photo Manager, Deja Dup Backups, VLC media player, un USB image writer, o tastatură pe ecran, Timeshift (pentru puncte de restaurare), si mai mult. Puteți instala această distribuție și vă puteți desfășura activitatea fără a fi nevoie să instalați mult mai mult. Dacă trebuie să instalați altceva, există Synaptic Package Manager.

Singurul lucru pe care l-am găsit lipsă din Linux Lite a fost un manager de pachete universal, cum ar fi Snap sau Flatpak. Nici o problemă. Din Synaptic, am putut să le caut și să le instalez rapid pe ambele.

Desigur, piesa centrală a unei distribuții Linux ușoare este performanța, iar Linux Lite mi-a depășit așteptările. Aplicațiile s-au deschis imediat; de fapt, nu am văzut niciodată Chrome deschis atât de repede.

Dacă prietena mea, care nu a atins Linux-ul în viața ei, a reușit să instaleze și să utilizeze cu ușurință Linux Lite, probabil că și tu poți. După cum le spun tuturor... dacă puteți instala o aplicație Windows, puteți instala Linux modern. Este într-adevăr atât de simplu, iar Linux Lite demonstrează această ipoteză.

Această distribuție Linux ușoară este ideală pentru oricine nou în sistemul de operare open-source sau care trebuie să readucă la viață o mașină veche.

Sursa: ZDNET

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cele mai bune distribuții Linux pentru calculatoare vechi

BlueOS: Un sistem de operare care folosește Rust și acceptă Linux

Google propune utilizatorilor computerelor mai vechi cu Windows 10 să migreze la ChromeOS Flex — 600 de dispozitive certificate