Sunt Canonical și comunitatea sa principala problemă a Ubuntu-lui?

 Diego German Gonzalez |30.01.2023 20:26General

Opinia lui Mark Shuttleworth o depășește pe cea a celorlalți din comunitatea Ubuntu.
Acum câteva zile, partenerul meu Pablinux v-a povestit despre experiența sa de revenire la Ubuntu după 4 ani. Într-un fel am urmat calea inversă. Am instalat o distribuție derivată și asta mi-a confirmat părerea că orice distribuție derivată Ubuntu făcută de altcineva este mult mai bună decât cea oficială. Acesta este motivul întrebării atunci. Este Canonical principala problemă a Ubuntu?

Am de gând să preîntâmpin comentariul tipic al urătorilor că lucrurile bune despre Ubuntu provin din lucrarea Debian. Nu cred, principalele mele plângeri cu versiunea oficială este lipsa ei absolută de respect față de opiniile și nevoile utilizatorului final și aceasta este o caracteristică moștenită 100% din comunitatea Debian (cu care are dezvoltatori în comun) și partajat cu alte proiecte open source, cum ar fi GNOME.

Despre ce e vorba?

Anul trecut, computerul meu desktop a încetat să funcționeze și niciun suport tehnic nu a putut găsi cauza. 

În funcție de resurse am schimbat mereu fără probleme între Ubuntu, Ubuntu Mate și Lubuntu. Cineva mi-a dat recent un Lenovo 320AIP și primul lucru pe care l-am încercat a fost să instalez Ubuntu 23.04 (O distribuție în faza de testare) la jumătatea procesului a arătat un mesaj cu litere mici care spunea Instalarea eșuată. Incerc apoi cu 22.10, versiunea actuala. Mesajul în acest caz este că Bootloader-ul nu a putut fi instalat.

O căutare pe Launchpad arată că este o eroare raportată de mult timp pe care niciun dezvoltator nu a fost interesat să o repare. Soluția propusă a fost copierea fișierelor de boot dintr-o altă instalare. O căutare mai generală pe Google mi-a spus că este suficient să dezactivezi Secure Boot și să optezi pentru Secure Boot în loc de UEFI. În comentarii, mulți utilizatori au declarat și că Pop!_OS a funcționat excelent cu acest model, așa că am decis să-l descarc.

Este Canonical principala problemă a Ubuntu?

Pop!_OS  este distribuția dezvoltată de producătorul de computere System76 se bazează pe cea mai recentă versiune stabilă de Ubuntu și folosește o versiune personalizată a desktop-ului GNOME. În mod implicit, funcționează cu formatele DEB și Flatpak, deși este posibil să adăugați suport pentru Snap. Programul de instalare este cu adevărat intuitiv și distribuția în sine este foarte plăcută de utilizat. Magazinul de aplicații funcționează mult mai bine decât Centrul de software GNOME.

Folosesc Ubuntu Studio și am folosit Ubuntu Cinnamon, LinuxMint, Ubuntu Budgie și KDE Neon în trecut, plus câțiva pași rapidi prin LinuxMint. Toți au două lucruri în comun. Sunt distribuții excelente și sunt mult mai bune (desigur, după părerea mea) decât versiunea originală.

Sunt convins că explicația problemei Ubuntu se găsește pe această pagină care explică organizarea comunității și relația acesteia cu Canonical.
Pe de o parte, ne spune că:

Misiunea Ubuntu atrage o comunitate foarte diversă de participanți, colaboratori și colaboratori, care au interese și obiective foarte diferite . Dorim să valorificăm talentele unei comunități globale diverse și, pentru a face acest lucru, stabilim standarde înalte pentru colaborare, discuții, responsabilitate și etică.

Dar mai jos clarifică:

De fapt, deciziile necesare sunt luate, chiar și atunci când nu există un consens clar în rândul comunității. Există o singură modalitate de a contesta sau de a escalada o decizie atunci când este necesar.
Consiliul comunitar Ubuntu
Structurile sociale și procesele comunitare ale Ubuntu sunt supravegheate de Consiliul comunitar Ubuntu, care gestionează nominalizările și alegerile pentru consiliile și consiliile Ubuntu.

Și, ca să fie clar:

Aceasta nu este o democrație, este o meritocrație . Încercăm să operăm mai mult pe consens decât pe voturi, căutând acordul oamenilor care vor trebui să facă treaba. Mark Shuttleworth, ca autoproclamat dictator binevoitor pe viață (SABDFL), joacă rolul fericit nedemocratic de patron al proiectului. Aveți capacitatea, în ceea ce privește angajații Canonical, de a le cere oamenilor să lucreze la proiecte specifice, obiective specifice și erori specifice.

De asemenea, are vot decisiv în Consiliul Tehnic şi în Consiliul Comunităţii , în cazul în care este supus la vot. Această abilitate nu este folosită ușor.

Nu am nimic împotriva meritului, dar în comunitățile open source înseamnă de obicei că ești promovat doar făcând ceea ce cei care votează pentru noi membri consideră că merită. Și de obicei nu asta îl face pe utilizatorul final fericit, ci mai degrabă o demonstrație impresionantă a aptitudinilor de programare.

Dar, în practică nici măcar nu există un consens, ajung să facă ceea ce spune Shuttleworth, iar Shuttleworth a arătat că este un Steve Jobs fără carisma lui Steve Jobs, ia decizii arbitrare fără nicio justificare, dar este incapabil să-l vândă lui.publicului.

Comentarii

  1. Salut, eu am dual boot Windows 10 si Almalinux 8, ca sa fac bypass la problema boot-ului fara sa dezactivez UEFI am pus boatloaderul pe partia /boot iar ca si boot menu folosesc lejer cel de la UEFI, care surpriza detecteaza Almalinux 8

    RăspundețiȘtergere
  2. Kernelul Linux merge si pe UEFI de ceva timp. Eu l-am testat pe Linux Mint. Probabil ca depinde de versiunea kernelului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut, probabil ca depinde si de asta, dar si de hardware, la mine este un laptop HP 15-dw3034nq

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

BlueOS: Un sistem de operare care folosește Rust și acceptă Linux

Tocmai a fost lansat /e/OS 1.17, aducând un val de îmbunătățiri, de la măsuri de confidențialitate îmbunătățite la o interfață de utilizator reproiectată.

Google propune utilizatorilor computerelor mai vechi cu Windows 10 să migreze la ChromeOS Flex — 600 de dispozitive certificate