Unde te îndrepți dacă ești nou pe Linux sau cauți o soluție la o problemă? Iată opțiunile tale.
Când am început să folosesc Linux, la sfârșitul anilor '90, nu era prea mult ajutor. Îmi amintesc că am folosit chatul ICQ și am întâlnit pe cineva dispus să-mi dea o mână de ajutor. Dacă nu ar fi fost acel domn, nu sunt 100% sigur că aș fi continuat să folosesc Linux.
Din fericire, există o mulțime de moduri în care oricine poate obține ajutor cu Linux, indiferent de nivelul tău de calificare.
Unde găsiți suport Linux
1. Forumuri
Forumurile sunt o modalitate excelentă de a obține ajutor cu aproape orice. Folosesc forumuri pentru multe subiecte diferite și le-am găsit întotdeauna destul de utile. Pentru Linux, cel mai bun pariu este să găsești un forum pentru distribuția ta specifică, astfel încât să știi că orice sfat primit ar trebui să se aplice la ceea ce folosești.
De exemplu, există forumurile oficiale Ubuntu , precum și Fedora Discussion , Debian User Forums , Linux Mint Forums și multe altele. Forumurile sunt un loc grozav pentru aproape orice utilizator, indiferent de nivelul de calificare. Aceste forumuri sunt gratuite și aproape întotdeauna conduse de comunitate.
2. Liste de corespondență
Listele de corespondență nu sunt la fel de utile pentru noii utilizatori Linux sau chiar pentru cei care preferă o interacțiune mai imediată. Cu toate acestea, lucrul plăcut despre listele de corespondență este că puteți avea oricând acces la răspunsurile pe care le primiți sub formă de e-mailuri sau arhive salvate.
Majoritatea listelor de corespondență oferă o funcție de arhivare, astfel încât să puteți parcurge calendarul și să accesați firele de mesaje care au fost trimise într-o anumită zi. Singurul dezavantaj al listelor de corespondență este că din ce în ce mai puțini oameni folosesc e-mailul (în special generațiile mai tinere), astfel încât utilitatea lor ar putea fi în cele din urmă discutabilă.
Veți găsi liste de corespondență pentru Ubuntu , Fedora , Debian și multe altele. Listele de corespondență sunt, în general, împărțite în categorii, așa că asigurați-vă că vă înscrieți numai pentru categoriile care se aplică pentru dvs. și/sau situația dvs.
3. Social media
Rețelele sociale își au scopurile sale, dintre care unul este să găsească ajutor. Eu aparțin mai multor grupuri la care mă adresez pentru a obține sau a oferi ajutor. De exemplu, există grupul Facebook Pop!_OS Linux , care este plin de utilizatori de toate tipurile care sunt întotdeauna dispuși să ajute. De asemenea, puteți utiliza hashtag-ul #Linux pe anumite site-uri.
De asemenea, veți descoperi că majoritatea distribuțiilor au conturi oficiale pe rețelele sociale. Puteți eticheta acele conturi, iar urmăritorii ar putea avea răspunsul de care aveți nevoie. Există și servere Mastodon în toată lumea (chiar și Mastodon.social este un loc grozav pentru a găsi ajutor). Când căutați un server Mastodon la care să vă alăturați, asigurați-vă că există o mulțime de utilizatori deja înscriși, altfel cererile dvs. de ajutor ar putea strânge praf.
4. Publicații online
Aș fi neglijent dacă nu aș menționa publicațiile online, dintre care multe oferă instrucțiuni, știri și articole de opinie pe tema Linux. Alături de alte site-uri, ZDNET are acum o mulțime de conținut Linux . Unele publicații online sunt dedicate special pentru Linux (cum ar fi OMG Ubuntu , Its FOSS , 9to5Linux și FOSS Force ). S-ar putea să nu găsiți întotdeauna ajutorul specific de care aveți nevoie, dar acestea sunt instrumente excelente care vă vor ajuta să aflați și mai multe despre Linux.
5. Asistență plătită
Unele dintre distribuțiile mai centrate pe afaceri (cum ar fi Red Hat Enterprise Linux , SUSE Linux Enterprise , Ubuntu Server și Oracle Linux ) au toate sprijinul unor companii mai mari, fiecare dintre acestea oferind suport plătit pentru produsul lor. Unele dintre aceste companii oferă niveluri de asistență plătită în care un nivel superior vă oferă ajutor mai imediat. La cel mai de jos nivel, s-ar putea să aveți acces la forumuri sau liste de e-mail, iar la cele mai înalte niveluri, s-ar putea să fi fost desemnat un anumit specialist de asistență și să aveți numărul lor de telefon direct.
Acest tip de asistență nu este potrivit pentru utilizatorul mediu, mai ales din cauza costului asociat.
Indiferent de ce aspect al Linux-ului vă deranjează, există o modalitate de a găsi asistență. După ce am folosit Linux de zeci de ani, am apelat la fiecare dintre cele de mai sus și nu am reușit niciodată să găsesc răspunsuri la întrebări stringente. Și, bineînțeles, când toate celelalte eșuează, bunul tău prieten Google este mereu acolo.
Sursa: https://www.zdnet.com/article/5-ways-to-get-the-best-linux-support-no-matter-your-skill-level/
Comentarii
Trimiteți un comentariu